Železniški most Kranjska Gora

Antikorozijska zaščita starega železniškega mostu na opuščeni železniški trasi Jesenice - Trbiž.

Pričetek del

Občina Kranjska Gora prižgala zeleno luč, za pričetek del.

RAL 7001

Kranjsk Gora, 10.9.2021
Zavod za kulturno dediščino določil tri možne nianse. Najbolj ujemajoča je RAL 7001. To je prvotna barva na mostu Tabre in Belca. Most v Kranjski Gori je bil verjetno kasneje prebarvan na zeleno barvo.

3.10.2021
V končni odločitvi zavoda za kulturno dediščino se je sklenilo, da se vsi trije mostovi pobarvajo s zeleno barvo, RAL 6010.

Tehnični opis

Elaborat

Gradbena preddela

Preden se začnejo izvajati dela, je potrebno narediti cel kup drugih stvari. Od zavarovanja gradbišča, do postavitve delovnega odra.

Zgodovina

Takole je zgledal most pred sanacijo. Za nostalgike, da ne pozabijo. Most je bil zgrajen takrat, kot železniška proga in tudi ostala dva večja mostova. Med drugo svetovno vojno so partizani minirali most v Kranjski Gori. Po vojni pa so ga popravili in zato je bil pobarvan na zeleno. Ostala dva mostova; Tabre in Belca sta siva.

Zavarovanje gradbišča


Kranjska Gora, 13.9.2021
Zavarovanje gradbišča s opozorilnimi tablami in fizično zaporo, plastično mrežo. Za zaporo peš-poti je poskrbela Komunala Kranjska Gora. Za oznake gradbišča in fizično zaporo poskrbeli sami. Na tem objektu je bilo v minimalnem obsegu.

Določanje barvne nianse po RAL

Sva z Bojanom pregledala vse tri mostove in primerjala barvno nianso. Ugotovila sva, da sta mostova Belca in Tabre bila siva RAL7001, most Kranjska Gora pa je bil po vojni prebarvan na zeleno barvo RAL6010.

Gradbeni oder

Prvotno je bilo zamišljeno oder postaviti v vodo. Ker je projektant podal slabo mnenje, smo zadevo spremenili. Seveda je problem ta, da je sprememba povezana s stroški, dodatnimi stroški. No kakor koli smo dokaj hitro našli novo rešitev in jo tudi realizirali. Oder postavlja Domen Maček s.p., oziroma njegovi sodelavci. Domen je precej službeno odsoten. Fanjte delajo sami. Danes oder stoji. Matej naj bi pripeljal tudi stroj za pranje.

Visokotlačno pranje (2000 barov)

Prvotno je bilo predvideno, da se jeklena konstrukcija mostu peska. Zaradi ekologije smo spremenili tehnologijo dela na visokotlačno pranje pod 2000 bari pritiska. Dela se lahko izvaja tudi v slabem vremenu, dežju, ker že samo s pranjem nanašamo vodo na konstrukcijo. Dobra stran je še ta, da se barve kemcolorja lahko nanaša na vlažno podlago.

Prvi dan dela na konstrukciji

Vreme je bilo turobno in deževno. Dodatno smo delali meglo s pranjem. Dviga se med meglice in oblake. Če bi most peskali, danes sigurno nebi moglo delati. Peskanju smo se odpovedali predvsem zaradi naravovarstvenikov in tudi zaradi cene. Najslabši scenarij bi bil, da bi naravovarstveniki ustavili dela po tem, ko bi nastali že določeni stroški. Projekt nebi bil plačan, dokler nebi bil končan. To pa bi bilo kdove kdaj, kmalu ne.

Drugi dan pranja

Visokotlačno pranje, 2000 barov
7.10.2021 Tudi danes dežuje. Na Vršiču je ponoči padel prvi sneg, Matejevi delavci pa vseeno delajo. Mokri so od dežja in še od pranja. Po planu naj bi bilo pranje končano do konca vikenda. Vremenska napoved je boljša za drugi teden.

Narasla Pišnica

Po nekaj dnevnem deževju voda v strugi narašča. Ni kritično, vendar se nivo vode vztrajno dviguje. Dobro je to, da smo oder obesili na most in ga ne postavili v vodo, kot je bilo mišljeno v začetku. V tem primeru bi nas že bolela glava. Sedaj imamo še nekaj rezerve preden voda doseže nivo odra.

Učinek pranja

Tole so odpadki barve, rje od pranja. Nekaj jih je padlo tudi v vodo. Tam kjer stara barva ni odstopila pod pritiskom pranja, je tako dobro oprijeta, da se lahko novo barvo nanese preko stare.

Pranje mostu

6.10.2001 Začelo se je pranje mostu. Danes sicer dežuje, ampak to jih ne moti. Mokri so, bodo tako ali tako. Od dežja in pranja, ali pa samo od pranja. Je prvi dan dela in morajo se uteči, da bo učinek pravi. Rabijo kakšen dan ali dva. Vodo so napeljali od stanovanjke hiše čez cesto. Stroj so pripeljali včeraj. Danes fantje razmišljajo o vsem drugem, kot pa neumnosti okrog kovida. 

Tretji dan pranja

Pištola za visokotlačno pranje
8.10.2021 Tudi danes dežuje, fantje pa kar delajo. Temperatura se je spustila na vsega 8° C. Po gorah je zapadel sneg, tudi na Vršiču. To pomeni, da je meja sneženja pod 1600 mnm. Kranjska Gora pa je na 810 mnm.

4. dan pranja

Kranjska Gora 9.10.2021. Danes je po nekajdnevnem deževju, končno spet posijalo sonce. Piha veter, ampak vsaj suho vreme je. Fantje so že siti tega dežja. Po Matejevo naj bi se delo (pranje) končala danes. Fantje pa niso tako optimistični in pravijo jutri.

5. zadnji dan pranja

10.10.2021 Danes v nedeljo zaključili s pranjem. Most je opran v celoti. Odpadek barve in rje pometli na kup in bo odpeljan na deponijo. Danes je zaprta. Pospravljanje visokotlačnega kompresorja, cevi in orodja. Jutri bo stroj vrnjen v Ljubljano. Po tem tehnološkem postopku so sanirani vsi železniški mostovi na železniški progi; Jesenice - Kranj. Nikjer niso uporabili peskanja.

Barvanje

Drugi del antikorozijske zaščite predvideva 2 nanosa barve v skupni debelini 160 mikronov. Prvi nanos temeljne barve, MCU MIOZINC in drugi nanos pokrivne barve, MCU MIOTOPCOAT.

Barvanje s MCU MIOZINC

Nanos temeljne barve na cinkovi osnovi; MCU MIOZINC. Dobavitelj barve: Chemcolor Sevnica d.o.o.. Nanos barve s čopičem in valjčkom. Zaradi bližine ceste ne bomo barvali z airlessom, ker bi lahko pobarvali mimovozeča vozila na cesti. Veter lahko drobne razpršene kapljice barve nese zelo dalač.

Temeljna barva

16.10.2021 Sem bil nekaj dni službeno odsoten. Danes so me fantje presenetili, ker so že skoraj na koncu z nanosom MioCinka. Danes so delali spodnji del, pod mostom. Drugi nanos bo šel bistveno hitreje. Ne bo treba ščetkati delov mostu in ne pometati rje, ki je ostala na konstrukciji.

Most vztrajno zeleni

Pokrivna zelena barva
22.10.2021 Danes rahlo dežuje. Fantje barvajo pod mostom, tam so pod streho. Zgoraj pa je most pobarvan do te mere na sliki. S takim tempom naprej, bo konec tedna več ali manj končan. Delalo se bo tudi v soboto in nedeljo.
Spodnja stran mostu
Spodnja stran mostu.
Most zgoraj
Most od zgoraj. Na koncu bo tole izpadlo dobro in upam, da bodo tudi naročniki zadovoljni z novim izgledom starega železniškega mostu. Vsekakor bo Kranjski Gori v ponos, saj stoji na vpadnici v Kranjsko Goro in tak, kakor je bil res ni bil za zgled.

Končni izgled mostu

železniški most kranjska gora
Takole danes izgleda most v soncu. A ni lep? Oder še ni pospravljen v celoti. Kot so obljubili odrarji, bo to končano do konca tedna.

Temeljni namaz


Dela na mostu tečejo dalje. Do konca tedna naj bi bil temeljni namaz zaključen.

Pokrivna barva

Pokrivna barva, železniški most Kranjska Gora
Kranjska Gora 20.10.2021 Temeljna barva miozinc je končana. Barva  se s pokrivno barvo zeleno, RAL 6010. Priišli smo do ugotovitve, da realne količine bistveno odstopajo od predvidenih. Poraba barve je x2. Na mostu je vsaj 1000 m2 površine. V predračunu je bilo upoštevanih 600 m2. Jutri in v petek bo deževalo in se ne bo delalo. Zaradi tega bo projekt zaključen naslednji teden in ne konec tega tedna, kot je bilo predvideno. Jutri bo nov dan in bomo videli, kako se bo iztekel. Upajmo na najboljše.

Dela se zaključujejo

Antikorozijska zaščita železniškega mostu
25.10.2021 Dela na mostu se zaključujejo. Danes je bilo zjutraj tako mrzlo, da je bil na konstrukciji mostu, led. Ostalo je za še en dan barvanja in pospravilo gradbišča. Seveda je treba narediti tudi primopredajni zapisnik, ki ga bomo naredili s Komunalo Kranjska Gora in sicer v četrtek. V sredo pa naročim odmontažo odra.

Barvanje končano

AKZ železniški most kranjska gora
26.10.2021 Dela so zaključena. Danes za malico manjkal samo še ta del zgoraj. Zjutraj je deževalo in na konstrukciji je ostalo precej vode. So jo morali najprej obrisati s krpo.

Tehnični prevzem

železniški most kranjska gora
Kranjska Gora 28.10.2021 Danes smo bili dogovorjeni za primopredajo mostu. Na AKZ ni bilo nobenih pripomb. Bile pa so na pobarvan les na mostu, ker ga fantje niso zaščitili in na smeti, ki so ostale, se nabrale po vseh vogalih mostu. Matej je obljubil, da bo danes to odpravljeno. Ponovni pregled v torek.

Zahvala sodelujočim

Naj se na koncu zahvalim vsem, ki so kakor koli prispevali k realizaciji projekta.

Občini Kranjska Gora

Zahvala občini Kranjska Gora za zaupanje v izvedbo projekta. Županu Janiju Hrovat, ki se že nekaj let ukvarja s tem projektom in ga je končno pirpeljal do realizacije. Vitu Kostadinovski za pomoč in koordinacijo na projektu. Vsem na občini, ki so kakor koli prispevali k temu projektu.
Občina Kranjska Gora

Komunali Kranjska Gora

Komunali Kranjska Gora zahvala za zaporo peš poti, ki vodi preko mostu.
Komunala Kranjska Gora

Golf klubu Kranjska Gora

Zahvaljujem se tudi Golf klubu Kranjska Gora, ki smo jim onemogočili dostop do igrišča na drugi strani in zaradi tega niso nič sitnarili. Še več, pripravljeni so nam bili odstopiti priključek na vodo. Hvala Klavdiji Gomboc za korektno sodelovanje.
Golf klub Kranjska Gora

Zavod za kulturno dediščino

Zavodu za kulturno dediščino Kranj, ki je določil najprimernejšo barvno nianso mostu.
Zavod za kulturno dediščino Kranj

Domen Maček s.p.

Za postavitev odra je zaslužen Domen Maček s.p. in njegovi sodelavci. So se izkazali in postavili oder, kot je treba.
Domen Maček s.p.

Chemcolor Sevnica d.o.o.

Zahvala Chemcolorju za kvalitetno barvo, še posebej Bojanu Škulj, ki se je prekomerno angažiral za realizacijo in koordinacijo.
Chemcolor Sevnica d.o.o.

AKZ METAL d.o.o.

Mateju in njegovim zaposlenim za ves trud, ki so ga vložili v delo na mostu, kljub temu, da imajo cel kup drugega dela.
AKZ METAL d.o.o.

FORS d.o.o.

Hvala Hinetu Kranjc za izposojo visokotlačnega pralnega stroja.
FORS d.o.o.

KARBIDA d.o.o.

Hvala Blažu Krznar, s katerim že dolgo sodelujeva, za vso pomoč, ki jo je nudil na projektu. Za izposojeno opremo in nasvete.
KARBIDA d.o.o.